Thursday, May 20, 2010

කවි මඩුවේ මගේ කවි - අංක 6

මොකද්ද අප්පා මේ පාරත් දුන් හෙඩිම
මේකට ඉතින් උත්තර දෙන්නේ කොහොම
ඔලුවෙන් හිටන් මේ ගැන හිතුවත් බොහොම
නැහැනේ එන්නේ උත්තරයක් මට කිසිම

ගැහැනුන් ලස්සනයි සුපිපුණු කැකුලක් මෙන්
එනමුත් කඩවසම්නම් නැත පිරිමින් මෙන්
ලස්සන කඩවසම් දෙක පටලා ගැනුමෙන්
තිබේද පලක් ඉඳිමුකො හැමදා සාමෙන්

හැඩ වැඩ නොමැතිනම් ගැහැනුන් ලස්සනට
යයිදෝ කොල්ලො ගැහැනුන් වෙත මේ ලෙසට
හැඩි දැඩි කඩවසම් කොල්ලෙක් දුටු කලට
කෙල්ලන් ඇදෙයි දමමින් මායම් ඔහුට

තනිකඩ ජීවිතෙත් ඇත අමුතුම ආතල්
සමහරු විඳගනියි සමඟින් එය බෝතල්
එනමුත් දුශ්කරයි එලෙසින් ඉනු හැමකල්
යන්නට වෙනවා දීගෙක නොගොසින් බෝකල්

කොහොමද මචන් ඒකට උත්තර දෙන්නේ
තාමත් අනේ මම තනිකඩවනෙ ඉන්නේ
තාමත් නොමැත කෙල්ලෙකු හට හිත දුන්නේ
කොහොමද ඉතින් විවාහයක රස දන්නේ

එහෙනම් අපි දෙන්නම එක බෝට්ටුවේ
පැත්තක් ගන්න බැරුවයි මේ තෝන්තුවේ
හවසට සෙට් වෙමුද හන්දියේ බෝක්කුවේ
කීයක් තියෙනවද උඹගේ සාක්කුවේ

එහෙනම් මචන් උඹ උඹෙ පැත්තට පලයන්
මමත් හෙමින් මගේ පැත්තට ගාටන්නන්
කසාදයද තනිකඩයද හොඳ කියපන්
උඹට විරුද්දව මම වාදෙට එන්නම්

කියනවානම් උඹ ඔහොම
මම විරුද්ධ වෙන්නෙ කොහොම
තීරණයක් ගත්තහම
කියාපන් මචෝ වහම

මොකද්ද කියලා දැනගන්නට අඩු පැත්ත
එවන්න කවුරුහරි විගසින් මට දත්ත
විමසා එම දත්ත පවසමි මම ඇත්ත
එතකන් ගිහින් එන්නකො ගහලා පෙත්ත

අනේ මන්දා මටනම් නැහැ තේරෙන්නේ
තාමත් මෙමා පොඩි කිරි සප්පයා වන්නේ
අම්මානම් නිතරම මට පවසන්නේ
කවදද පුතේ ලේලිය මගේ ගෙන එන්නේ

සිටියත් සමහරක් බැඳලා දුක් විඳින
කොපමණ පවුල් සිටීද සතුටින් සිටින
දෙමව්පියෝ මගේ සිටිනා බොහො තුටින
යන්නම හිතෙන්නේ දීගෙක විට දකින

දැනුයි ඔන්න ඔබ හරි පැත්තට ආවේ
මෙපමණ වෙලා ඇයි ඉල්ලාගෙන නෑවේ
විවාහේ අගය ඇයි ඔබ බල්ලට දෑවේ
ආදරේ නැති තැනයි කසාදේ කෙල වූවේ

යමක් කමක් හිපෝට දැන් තේරෙනවා
වටිනා කියන දේ ටික ටික පවසනවා
එක අතකින් කුමටද පුදුමය වෙනවා
පොල් ගෙඩියක් උනත් ටික ටික මෝරනවා

මේ හෙඩිමේදි ඔබ කියනා කාරණය
පිලිගන්නෙමි මමත් නොදමා වාරණය
කරගත්තොත් ඔය දේ අපි ධාරණය
හැකි වෙයි කරන්නට යහපත ප්‍රේරණය

ගන්නට ජීවිතේ වැදගත් තීරණය
බැහැනේ අනේ වන සිතකින් දොලනය
ගැටලුව වෙන්නේ ඔබව කරපු පෝශණය
දෙමාපියන්ගෙන් ආවොත් වාරණය

තාම නැද්ද කට්ටිය පැත්තක් ගත්තේ
ඇයිදෝ තාම හරි තීරණයක් නැත්තේ
පාට එපා මටනම් මම දැන් ඇත්තේ
විවාහ ජීවිතේ හොද කියනා පැත්තේ

පාටක් හෙම නිසා නොව මා මේ පැත්තේ
හොඳින් හිතා බලලයි තීරණෙ ගත්තෙ
උඹත් ඉන්න හින්දා දැන් මගේ අත්තේ
බය නෑ හිතට සවියක් හිත තුල ඇත්තේ

සතුටුයි බොහොම සතුටුයි මට අහන්නටත්
මමත් එනවා සහයෝගෙට වී සවිමත්
විවාහ ජීවිතේ වටිනා කම සිහිපත්
කරදෙමු තනිකඩුන් හට දිග හැර පොත් පත්

පීටර් කොලුවා පැනලා ගොස් හොර පාරේ
දිල් අක්කා තාමත් ඉන්නේ දාරේ
සසීන්ද්‍රයා තනීවී ඇත මහ පාරේ
නිතරඟයෙන් දිනුම අපිට මේ වාරේ

මමනම් ගත්තේ පැත්තක් පාටකට නෙවෙයි
විවාහ තියෙන වටිනාකම හිතට දැනෙයි
පැත්තක් නැතුව ඔබ තාමත් ඔතන තැවෙයි
පැත්ත කුමක් වූව අපි ඔබ සමඟ සිටියි

මතකද ඔබට මා පලමුව ලියුව කවී
ආසා හිතෙන බව පිලිඹඳ විවා දිවී
එතකොට නැහැනේ පාටක් කරලියට මැවී
වැටහෙන්නෙද මා නැති බව බයට නැවී

නෑ නෑ උඹ ඔහේ හිටහන්
මෙහෙන් අය ඔහෙට දෙන්නන්
හැබැයි ඔන්න මන්නන්
නැහැ දැන් පනින්නේනන්

අනේ මන්දා මම දන්නෑ කිසිම දෙයක්
විවාහේ හොඳයි කිය කිය දැන් හිටියා පැයක්
නැහැනේ තවම වාදය අවිලෙනා සෙයක්
කියන්න ඉතින් දැන්වත් හිත කියන දෙයක්

2 comments:

  1. එයි අනුරාධ අපි දෙන්නම හැම තැනදිම එක පැත්තෙ නෙද හිටියෙ.. කාලෙකින් ඔයාගෙ බ්ලොග් එක පැත්තෙ ආවෙ...

    ReplyDelete
  2. @රවා
    ඒක නෙන්නම්. කාලෙකින්නෙ දැක්කෙ. කොහේද මෙච්චර කාලයක් හැංගිලා හිටියේ. ලොකු දෙයක් ආයෙත් මේ පැත්තේ ආපු එක.

    ReplyDelete